piątek, 13 stycznia 2017

Tort Skropion

Pierwsza próba wykonania dekoracji nową techniką i myślę, że wyszła całkiem dobrze. Biszkopt kakaowy, a dla kontrastu jasny krem. Przepis na niego zaczerpnęłam z książki: "Od ciasteczka aż po tort" i bardzo mi posmakował. Troszkę też zmieniłam przepis, bo migdały należało uprażyć i zmielić, a ja użyłam gotowych zmielonych.

Do jego przygotowania potrzeba:
1 1/3 kostki miękkiego masła
2 szklanki mleka
3/4 szklanki cukru
4 żółtka
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki kukurydzianej
2/3 szklanki migdałów bez skórki

Wykonanie:

Żółtka z cukrem ubić do białości.
Pod koniec ubijania wsypać oba rodzaje mąki.

Mleko zagotować i powoli wlać do żółtek intensywnie mieszając.

Gotować nie przerywając mieszania, aż powstanie budyń.

Masło utrzeć na puszystą masę i dodać stopniowo budyń cały czas ucierając.

Na koniec dodać migdały.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz